2013. május 7., kedd

Milyen a felnőttképzési piac? Milyen a piacod?



Múlt héten jöttek három hét késéssel és hozták a beltéri ajtókat. Viszonylag nagy cég, jó referenciákkal, szép ajtókkal. Az egyik főnök jött ki felmérni.
Hozták az ajtókat és bizony kiderült, hogy nem azzal a fallal van egy síkban az ajtó, amire gondoltunk. Ráadásul kérdeztük is még bőven a burkolás kezdete előtt, hol lesz az ajtó síkja. Nem kaptunk rá választ. Se e-mailben, se telefonon. És így rossz helyre került a burkolatváltás.

Gondolkoztam. Majd megkérdeztem a burkolót, hogy ha azt akarom, hogy mégis szép legyen a dolog, hány lapot kell felszedni és újrarakni. Megmutatta mennyit. Mondtam, akkor biza, nincs mese, törünk és újrarakunk. Kifizetem, amennyibe kerül. A burkoló rám nézett. Látta a szememben az elszántságot. Nagyobb fordulatra kapcsolt elméje és kisvártatva előrukkolt egy olyan megoldással, amivel csak 2 lapot kellett felszedni, ráadásul így most úgy néz ki az egész, mintha így lett volna megtervezve. :-)

A beltéri ajtónál az volt a probléma, hogy nagy céggel szerződtünk. Az egyik felvette a rendelést, a másik számlázott, a harmadik felmérte, a negyedik szerelte. Totálisan félrecsúszott a kommunikáció. Az ajtók mesések, az ügyfélszolgálat, a szolgáltatás minősége nem.  Ugyanez volt anno a biztonsági ajtónál. A mostani lakásunkban X céggel szereltettük be 2-3 éve. Az ajtó fantasztikus, a cég és az ügyfélszolgálata nem. Az új lakásba szintén kerestünk biztonsági ajtót. Új céget kerestünk. És láss csodát, megtaláltuk azt a kisvállalkozást, aki a nagy cégnek szállít be. Meg is rendeltük a kisvállalkozástól az ajtót. Időre érkezett, úgy, ahogy kértük.

A burkoló segített megoldani a problémát, amit az ajtósok okoztak. Isten áldja. A burkolót.
Az apróságok azok, amelyek számítanak. Milyen konklúzióval jár ez Neked, mint felnőttképzőnek? Először is, ha többen vagytok, mint hárman, akkor érdemes megnézned, ki, hogyan, mit és mikor kommunikál kivel. Működnek a rendszereid? Amit az egyik ember mond, azt a másik meg is csinálja?

Ezeken az apróságokon  múlik, hogyan gondol Rád a piacod. Ez különösképpen igaz lesz az eljövendő időszakban. Miért? A holnapi Informátorból megtudhatod.



Pásztor Eszter
Országos Felnőttképzési Szakértő
A legújabb Informátor megjelenése: 2013. május 8.
Ízelítő: az elkövetkező változások a felnőttképzésben, az akkreditációban hogyan érintik majd a cégedet, milyen a piacod?