2011. február 18., péntek

A helyszíni szemlék lélektana



A saját cégem helyszíni szemléjére anno rengeteget készültem, mindent előkészítettünk, hogy rendben legyenek a dolgok. Azóta több, mint 100 helyszíni szemlén vettem részt, és mondhatom, két egyforma nem volt közöttük, sok a kiszámíthatatlansági faktor. Sok mindent láttam és sok tapasztalatot szereztem a helyszíni szemléken. Át tudom érezni az ügyfelek izgulását, hiszen magam is voltam hasonló szituációban, viszont, mivel nem a cégem, tárgyilagos tudok maradni és ez nagyon fontos a helyszíni szemléken.

A helyszíni szemle sikere annak a fejében dől el, aki képviseli a céget, ha ez Te vagy, akkor a Te fejedben. Láttam már cégvezetőket, akik nagyon rosszul viselik ezeket a helyzeteket, azok a helyszíni szemlék mindig nyögvenyelősen mentek. Az eredmény meglett, csak többet izzadt érte a cég.
Láttam olyan cégvezetőket is, akik ilyenkor hozzák a legjobb formájukat, partnernek és nem ellenőrnek tekintik a kirendelt szakértőket. Ezek a szemlék mindig gyorsak, hatékonyak.


Mi a legfontosabb a helyszíni szemlén? Először is: készülj fel rá. Másodszor: ismerd meg pontosan a Ket. (2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás szabályairól) eljárásra vonatkozó előírásait (pl: eljárási alapelvek, jegyzőkönyv stb), hiszen ezek nem csak Rád, hanem a hatóságot képviselő szakértőkre is jogokat ÉS kötelezettségeket rónak. Tehát nem csak Neked vannak kötelezettségeid és nem csak Rád vonatkoznak a jogszabályok, hanem a hatóság által kirendelt szakértőkre is. Ezt vésd jól fel az agyad megfelelő rubrikájába. :)

Az egyik legfontosabb: ha valamivel nem értesz egyet és belekerül a jegyzőkönyvbe, akkor a szemle végén, a szakértők tájékoztatásának megfelelően (a nyilatkozási jogodról tájékoztatniuk kell a szemle elején), tedd is meg, írásban, a jegyzőkönyv végén. Írd le a saját szavaiddal az álláspontodat, ha van tanácsadód és/vagy értesz hozzá, konkrét jogszabályi hivatkozással, hiszen a jegyzőkönyv a Ket. szerint bizonyítéknak számít.

A helyszíni szemle nehéz lélektani pillanat. Ezt tudod könnyíteni azzal, hogy kiválóan felkészülsz rá, felnőttképzési szempontból, valamint pontosan tudod melyek mindkét fél részéről a jogok és kötelezettségek. Sok sikert! :)