2011. február 28., hétfő

Aláírási címpéldány


Volt egyszer, hol nem volt, még régen, az Óperenciás tengeren is túl, cégek alapításánál el kellett menni egy közjegyzőhöz és jó sok példányban aláírási címpéldányt készíttetni. Aztán egy verőfényes/borús/nyeszlett (válaszd ki, amelyik tetszik) szeptember 1-én, nevezetesen a 2007. évi szeptember 1-én hatályba lépett a cégtörvény módosítása, amely lehetővé tette, hogy ügyvéd által aláírt aláírás-mintát is lehessen a cégjegyzési jog igazolására használni. Persze a közjegyző által hitelesített aláírási címpéldány megmaradt, de így is egyszerűsödött a cégek alapítása.
Az aláírás-mintát ügyvéd készíti, az aláírási címpéldányt pedig közjegyző.

Na most, ez a cégtörvény módosítás nem jutott el az akkreditációs rendeletekig. A mai napig is az akkreditációs bibliánkban (24/2004 FMM rendelet) aláírási címpéldány szerepel. Magyarul: az aláírási címpéldány másolatát kell benyújtanod az akkreditációs eljárási kérelemhez. A program-és intézményakkreditációnál is.

Azért írom le, mert sokszor látom, hogy sokan azt hiszik, az aláírás-minta ugyanaz, mint az aláírási címpéldány. Ezt nagyon egyszerűen letesztelheted: ha az aláírás-minta másolatát csatolod a kérelembe, akkor a FAT tuti hiánypótoltatni fog. :) Kivéve, ha már akkreditált intézmény vagy és úgy akarsz beadni programakkreditációt, mert akkor nem kell céges iratok másolatát becsatolnod. Minden más esetben (intézményakkreditáció, nem akkreditált intézmény programakkreditációja) aláírási címpéldányra lesz szükséged a kérelemhez.

Ha egyelőre csak aláírás-mintád van, akkor egyszerűen megoldható a kérdés: elzarándokolsz egy közjegyzőhöz, készíttetsz vele 1, azaz egy db aláírási címpéldányt (ennyi elég), és annak másolatát csatolod be az anyaghoz.