2011. május 7., szombat

Irány Stuttgart!

Itt ülök a reptéren, még nem csekkoltam (most a nyelvészek, a szó olvastán biztos szívükhöz kaptak) be a repülőre, hatalmas a sor, van még időm bőven. Gondoltam, addig is írok pár sort, lehet, jövő héten nem lesz rá időm. Stuttgartba megyek szakértői tanulmányútra az EU szervezésében. Azaz a CEDEFOP írta ki a pályázatot, itthon a TEMPUS koordinálja, köszönet a sok segítségért.
Mi lesz Stuttgartban? Egy 11 fős szakértői csoportban én fogom képviselni Magyarországot. Angol lesz a munkanyelv, jól jön, hogy profi vagyok angolból. :)
Többek között Angliából,Írországból, Belgiumból,Svédországból, Spanyolországból, Olaszországból, Csehországból, Litvániából és Görögországból érkezett szakértőkkel együtt fogjuk megismerni a német duális szakképzés, illetve a felnőttképzés rendszerét.
Kíváncsi vagyok a kinti rendszerre, a program szerint ellátogatunk a Mercedes szakképző iskolájába is, ott teljes mértékben a duális szakképzés működik.
Itthon is a duális szakképzési rendszert fogják majd bevezetni, mindenképpen hasznos lesz megtapasztalni, Németországban, ahol ezt már profin csinálják, hogy működik a rendszer, mind a szakképzésben, mind a felnőttképzésben.
Írok majd a tapasztalatokról, most indulok és becsekkolok :), ha a jövő béten nem találkoznánk, kellemes hetet kívánok.