2010. július 6., kedd

Mennyi idő alatt jut el egy cég a nulláról az intézményakkreditációig? 2. rész


Tehát lássuk csak, a totál kezdésről mennyi idő egy intézményakkreditáció megszerzése.

1. Ha a cég nincs még bejelentve felnőttképzésre a Munkaügyi Központnál, akkor a felnőttképzési bejelentést bármikor megteheted, 9610 Ft eljárási díj (hogy ez hogyan jött ki?) és a bejelentés azonnal érvényes.

2. Utána beadod a program-akkreditációt: elbírálása két hónap. A program-akkreditáció nélkül nem adhatod be az intézményi-akkreditációt. 

Mennyi idő egy programakkreditáció elkészítése? Attól függ. Hallottam már olyan esetről is, amikor 6 hónapig készült a programakkreditáció. 
Én 20 munkanap alatt készítem el, sürgős eljárással 5 munkanap. 

3. Megkaptad a FAT-tól a programakkreditációt, utána megvalósítod a programakkreditáció alapján a képzést.

4. Utána beadod az intézményakkreditációt: elbírálása két hónap.
Mennyi idő az intézményakkreditációra való felkészülés? Szintén vannak extrém hosszú példák, mint pl. 1 év. 
Én 20 munkanapra vállalom az intézményakkreditációt.

Ha minden óramű pontossággal megy (ritkán szokott), akkor összesen kb.180 nap, amíg intézményiakkreditációd lesz, ha a nulláról kezded. Ez az idő növekedhet azzal is, ha magadnak próbálod kitalálni, mit és hogyan írjál meg.
Ahogy ügyfeleimnek szoktam mondani, "Ti is meg tudnátok csinálni, de azalatt az idő alatt, amíg azzal szüttyögtök, hogy rájöjjetek, mi a búbánatot, hogyan, mennyit és hová kell írni, és hová beküldeni, azalatt az idő alatt a tanácsadási díj legalább kétszeresét megkereshetitek a cégeteknek és azzal foglalkoztok, amihez értetek."