2014. január 24., péntek

A felnőttképzésben is: színek, színek, színek...




Imádom a színeket. Kedvenceim a türkizkék, a lime zöld, a ciklámen, a sárga, a narancssárga, a lila, a rózsaszín, és ezeknek a színeknek az ezernyi árnyalata. Imádom ezeket az öltözködésemben pároztatni pl. feketével, arannyal. Emlékszem, anno, amikor a naaaaagy budapesti nyelviskolában kineveztek vezetőtanárnak, az akkori főnöknőm kifejezte azon gondolatát, hogy miért hordok pisztáciazöldet, meg színeket. Egy főnöknek szerinte a sötétkék, fekete és fehér összeállításban "illik" gondolkodnia. Akkor, még huszonéves fejjel meghátráltam és átváltottam sötétkék-fehér-bordóra. A mostani énemmel a következő hangzana el ajkaimról: vagy így tetszem és vagyok jó vezetőtanárnak, vagy tisztelettel visszaadom a kinevezést.


Szerencsére hamar megjött a jobbik eszem, pár év múlva már, a saját nyelviskolámban, oktatási vezetőként visszatértem az igazi énemre, az igazi Eszterre, visszaváltottam a színekre. Színekkel együtt volt tekintélyem a tanárok előtt és sikere a nyelviskolának.

A felnőttképzési törvény, az új, tudod, ami tavaly szeptember 1-től él, hozott egy fantasztikus változást: élesen elkülönül az engedélyezett képzések és a szabadpiaci képzések világa. Ez alól persze, hiszen Közép-Kelet-Európában élünk, vannak kivételek: az OKJ-s képzések és a KER szintre felkészítő nyelvtanfolyamok, a felnőttképzési törvény szövegét, ha nézzük. De most nem erről akartam írni. 
Mi az a legjobb, amit az új felnőttképzési törvény hozott Neked?
Klikk ide a folytatásért. 



Sok tanfolyamot kívánok Neked, 
Pásztor Eszter 
Országos Felnőttképzési Szakértő és Tanácsadó


Ui: a jövő heti Informátorban részletesen írok arról, az új felnőttképzési engedélynél mi az a 3 terület, ami "neccesebb", mint a régi akkreditáció, valamint hogy mely esetekben nem érdemes felnőttképzési engedélyben gondolkodnod.