2012. október 2., kedd

Mi zajlik egy akkreditációs ellenőrzésen?



Változások jönnek a felnőttképzésben és akkreditációban: több ellenőrzés lesz. 
Igen, a napvilágot látott felnőttképzési koncepció és a döntéshozók szavai alapján azt tudhatjuk, hogy a jövőben az államilag támogatott képzések, akár pályázat, akár képzési támogatás, csak akkreditált intézményeknél folyhatnak. 

Az akkreditált intézményeket és azon belül is, az államilag támogatott képzéseket, fokozottan ellenőrzik majd. Kétévente legalább egyszer minden akkreditált intézmény kap egy ellenőrzést. 

Mi történik egy ellenőrzésen? Mire érdemes felkészülni? Min lehet megbukni? Mire érdemes figyelni?

Mindenki ezeken a kérdéseken görcsöl.
Én tudom, mi történik egy szemlén, egy ellenőrzésen. Személyesen végigvittem eddig több, mint 130-at. Képviseltem saját cégemet, képviseltem a FAT-ot és képviseltem az ügyfeleimet. Ültem az asztal mindkét oldalán, összesen több, mint 130-szor. Ezért is bíznak meg az ügyfeleim.

A holnapi, szerdai Informátorban olyat mutatok, amit eddig nem.
Most először megengedem az Informátor tagoknak, hogy kicsit bekukkanthassanak a színfalak mögé. Megmutatom, hogy egy ellenőrzésen mi zajlik, mire lehet számítani, mire érdemes figyelni.
Ó, és majdnem kihagytam a legizgalmasabbat! Leírom azokat a területeket, ahol extrémül nagy a bukás lehetősége. Azt, amit általában mindenki "benéz". Azt, ami ha hiányzik, vagy nem megfelelően van meg, dominószerűen húz maga után mindent, egyenesen a bukásig. 

Mindezt megmutatom a holnapi Informátorban.

Apropó, ez csak a kezdet. Az Informátorban még több izgalmas információ fog megjelenni a következő hónapokban. Köszönöm  az Informátor tagoknak a támogatásukat és lelkesedésüket, köszönetképpen örömmel megosztom velük ezeket az értékes információkat. 

Előre a stresszmentes ellenőrzésekért,


Pásztor Eszter
Országos Felnőttképzési és
Akkreditációs Szakértő