2012. február 21., kedd

Én és az élethosszig tartó tanulás



Felnőtteknek tartottam anno angol tanfolyamokat. 15 évig. Sokszor használtam dramatizációt az órákon, az összes kollégám tudta, mikor tanítok én, mert akkor garantáltan hangzavar, éneklés, zene és kurjantások szűrődtek ki a teremből. Egyszer, még huszonx éves koromban egy kollégám bekukkantott hozzám és a következő kép tárult elé: fekszem a tanári asztalon, hangosan "horkolok", a hallgatók ülnek körbe, feszülten figyelnek és angol szavakat kiabálnak. Kezdő angolosok voltak, én meg éppen egy sztorit elevenítettem meg. :) 

Emlékeztek azok a hallgatók 2 hónap múlva is azokra a szavakra, kifejezésekre, amelyeket használtak, amelyek a sztoriban előfordultak? Naná.

1994 óta dolgozom a felnőttképzésben. Hiszek a felnőttképzésben. Pont valamelyik nap mondta Zsolt, hogy az egyik Xbox játékban, amit játszott és megnyert, de úgy, hogy rengeteg pénze lett a végére, a legtöbb pénzt a játékban mire költötte? Na mire? Oktatásra, azaz tanfolyamokra... 20 000 játékpénzért már a legmenőbb palotát megvehette a játékban, ő 100 000 játékpénzt költött tanfolyamokra. 
És nyert. Nagyban. Fejlesztette magát és ez meghozta az eredményét.

Tavaly a stuttgarti szakértői tanulmányutam volt ilyen tanfolyam, köszönöm a Tempus Közalapítványnak és a CEDEFOP-nak a lehetőséget. Rengeteget tanultam az alatt az egy hét alatt és igen, pozitív magatartásváltozás is beállt. Pl. hazajöttem, tele energiával és folyamatosan fülig ért a szám, az átlagnál is jobban. :)

Ebben az évben, 2012-ben rádöbbentem, több tanfolyam/év kell nekem! Ide vele! Ahogy az amerikaiak mondják: "Put your money where your mouth is", azaz szabadfordításban valami ilyesmi: ne csak prédikáld, hanem idd is azt a vizet. Eldöntöttem, iszom a vizet, amit prédikálok.
A következő lépés, átgondolom, mely készségeimet akarom erősíteni és keresek egy annak megfelelő tanfolyamot ÉS beiratkozom.

Te melyik tanfolyamra fogsz legközelebb beiratkozni?

Pásztor Eszter
Országos Felnőttképzési
Szakértő és Tanácsadó
www.felnottkepzesiakkreditacio.hu