2011. április 11., hétfő

Mi nem kell 2009. okt. 1 óta?


Többen kérdezték már tőlem, főleg újbóli akkreditációsok, gondoltam, megosztom, leírom, hogy segítsek. 
Kezdjük először is az SzTT-vel. Mi az az SzTT? SzTT= Szakmai Tanácsadó Testület. Legalább három tagból kellett, hogy álljon és 2009. okt. 1. előtt kötelező volt intézményakkreditációhoz. Ennyit érdemes tudnod róla, többet felesleges, hiszen eltörölték az SzTT kötelezettséget. 

Tehát 2009. október 1-től akkreditált intézményként, vagy ha intézményakkreditációra pályázol, nem kell SzTT-t működtetned. Ha addig működtettél, akkor ez nem jelenti azt, hogy kötelezően szélnek is kell őket eresztened, a lényeg az, hogy ha működteted, akkor önszorgalomból.Kötelezőnek már nem kötelező.

A másik, ami 2009. október 1 óta nem kell: képzési terv, és ebből logikusan következtetve az év végi beszámoló a képzési tervről. 
A képzési terv régen az volt, hogy év végén leültél  (ha voltál oly szerencsétlen, hogy képző intézmény vezetőjeként funkcionáltál) és erősen koncentrálva, ceruzádat tövig rágva, hajadat tépdelve próbáltad megsaccolni, a következő évben hány képzése lesz a cégednek és milyen összetételben, valamint, ki lesz a célcsoport. Aztán ezt az SzTT elé tártad, akik megkérdezték: "Nooooormális?" Majd rábólintottak és aláfirkantották a jegyzőkönyvet. Esetleg utána javasoltak egy pszichiátert. ("Biztos ezzel akarsz tökölődni?")

A felnőttképzési piacot tekintve ez a képzési terv készítés kb. olyan volt, mint egy jósda. Aztán a rákövetkező év végén szintén leültél, karöltve az SzTT érdeklődő tagjaival és összegezted, a tervezettből mennyi jött össze. Vagy sírtál, vagy sírva röhögtél. Az SzTT tagok ezen alkalmakkor ösmételten felajánlották pszichiáter segítségét. ("Őt hívd fel Józsikám, jó áron megszámítja Neked!")
 
Lényeg: 2009. október 1-től ezeket már nem kell megtenned., az SzTT tagokkal is akkor találkozol, amikor jólesik, jegyzőkönyvezni már nem kell a találkozó eredményét, egy fincsi rántotthusi (a jóllakásra vágyóknak) /rántottsajt (a vegáknak)/rák(a gourmand-oknak) mellett beszélitek meg a világ és a cég aktuális állását.