Vannak kedvenc mondásaim akkreditációs tanácsadás közben, ügyfeleim előszeretettel idézik ezeket, kézről-kézre járnak, mint a vírusok.
Aranyköpéseim közül a legkedveltebb, ügyfeleim által a legtöbbet idézett:
"Nem elég jónak lenni, annak is kell látszani."
Elismerem, a fentit magunkévá tenni, hogy azt ne mondjam szép magyar szóval: internalizálni, a kihívások kihívása. Miért is? Nekünk, magyaroknak, valljuk be, négyszemközt vagyunk: nem jön séróból a marketing. Sem az ön-, sem a cégmarketing, sem a szép csomagolás. Valami gyanús, ámerikás dolognak tekintjük, amit tisztes szakember, szakmájának megbecsült nesztora messziről elkerül.
A fejekben még most is az van, elrejtve, mélyen, de annál hercigebben, hogy ami szakmailag jó, vagy kiváló, az nem lehet szép, vagy formailag rendben való. Pedig, ha belenézünk magunkba, egyszerű pszichológia: az első benyomás alapján ítélünk mindent és mindenkit. Beletesszük egy dobozba, és onnan iszonyat nehezen pakoljuk át egy másikba.
A nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani elv érvényes a képzések adminisztrációjára is. Tehát: érdemes pl. a csoportoknak, tanfolyamoknak egyéni kódot adni. Magyarországon élünk, tehát aláírás és pecsét a papírokon (legyen az egy egyszerű átvételi elismervény a tanúsítványokról) még a mai napig is pozitív elbírálásban részesül. Szintén a jónak látszás egyik eleme az "1 tanfolyam-1 dosszié" vezérvonal, azaz egy tanfolyam teljes képzési adminisztrációját egy dossziéban tárolni. Így nem csak jónak fogsz látszani, Neked is könnyebb lesz a képzések adminisztrációját kezelni.
Ki tudja, még a végén az apró kis lépés, hogy nem csak jó vagy, de annak is látszol, átalakítja a céged/intézményed és sikert ad. Hajrá! :)