2013. november 18., hétfő

Tartsd a követési távolságot!


Majdnem 20 éve vezetek. Többszázezer kilóméter van a lábamban. Voltak időszakok, az elején, amikor az akkreditációs tanácsadást úgy csináltam, hogy minden egyes tanácsadásra kiszálltam az ügyfélhez. Volt olyan hetem, hogy hétfőn Miskolc, kedden Sopron, szerdán egy lájtos Székesfehérvár, csütörtökön pihenhettem, pénteken Szeged, és, akkor még vállaltam szombatot, szombaton Kisvárda. Mindezeket akkor még Érdről.

Minél többet vezetek, annál lassabban megyek, betartom a kötelező maximális sebességet és az átlagnál jóval nagyobb követési távolságot tartok. Vágjanak be, előzzenek, ahogy tetszik, én egyben akarok hazaérni. A múlt héten történt. Vezettem Budapesten a Róbert Károly körúton. Piros lámpa volt, megálltam. Szokásom szerint nagy követési távolságot hagytam az előttem álló kocsival. Aztán hallom, hogy valaki iszonyúan csikorgatva fékez. Bepillantottam a visszapillantóba. És megláttam.

Hogy bizony az a Suzuki belém fog csókolni hátulról. Mint egy lassított felvétel. Amikor tudod, hogy meg fog történni és nem tudsz ellene tenni semmit. Csak annyit tudtam tenni, hogy megnyomtam a féket és reménykedtem, hogy nem csókolok bele az előttem állóba.

Ilyen történt, történik most a felnőttképzőkkel is. Amikor tudod, hogy meg fog történni a CSATT és nem tehetsz ellene semmit. Figyeled, ahogy közeledik az új akkreditáció, az engedély. És CSATT, múlt hét kedden délután bizonyossá vált. Megjelent az új akkreditációt, az engedélyt szabályozó első rendelet.

Mi lesz az engedéllyel? Mi lett a baleset vége?

Klikk ide a történet és az engedély folytatásáért.

Informátor tagokkal találkozunk szerdán az Informátorban, 


Pásztor Eszter
Országos Felnőttképzési Szakértő
Felnőttképzési Business Informátor


Ui: az első bomba a felnőttképzésben már elcsattant. Ne hagyd ki, mi lesz a hatása. Erről is szól a szerdai Informátor.