2013. február 1., péntek

Hogyan időzítsd az akkreditációt?



A tervezés és tudatosság hajt előre, visz sikerre, hogy elérd az eredményeket. 
Igaz ez az akkreditációban, és igaz ez egy éttermi vacsoránál is. 

Tegnap volt Torkos Csütörtök. Tudod, amikor a résztvevő éttermekben féláron ehetsz-ihatsz. Amikor megláttuk a Nobu-t, egyből tudtuk, ott a helyünk. Január elején alig volt szabad hely, megcsíptük. :-) A kiszolgálás, az étel osztályon felüli volt, nekem a tempurázott homár jött be a legjobban.

A kajákkal csak elkezdődött a kaland. Kifelé menet a recepció után egyből megsasoltam a Chopard ékszereket. Közben láttam, hogy Zsolt öles léptekkel dönget a kijárat felé. Innen az események két szálon mentek tovább.
Zsolt szélesre kinyitotta a bejárati ajtót, amit én nem láttam, az ékszerek megbabonáztak. Szóval Zsolt kitárta az ajtót, amely mozdulattal lazán majdnem fellökte az éppen befelé igyekvő Andy Vajnát. Ezt nem láttam, ahogy mondám vala, elvarázsoltak az ékszerek.

Csábítóan csillogtak, nem bírtam ki, odakiáltottam az álalam feltételezett helyen lévő Zsoltnak: "hé, nézz csak, gyere ide" és megfordultam. Egy megdöbbent Andy Vajnát láttam. Ugyanis olyan volt, mint ha neki kajabáltam volna. Zsolt majdnem fellökte, Eszter meg rákiabált. Szóval jól elvoltunk. :-) 

Bejutottunk féláron a Nobu-ba, abba az étterembe, amelyet már régóta ki akartunk próbálni. Ehhez tervezés és időzítés kellett.

Ebben az évben akarsz intézményakkreditációt? Jól időzíts!
Ha a felnőttképzési törvény tervezetét a mostani formájában fogadja el a parlament, 2013. július 1-től tótágast áll az akkreditáció. Kb. 25 %-ban változik meg, ez ippeg elég lesz ahhoz, hogy szigorúbb legyen, több papír stb. A jövő heti Informátorban, a felnőttképzési törvény tervezetének 2. részében az új rendszerrel kapcsolatos ellenőrzéseket, a hibalehetőségeket taglalom.

Ha már most tudod, hogy ebben az évben kell az intézményakkreditáció, még időben vagy ahhoz, hogy a régi, ismert rendszer szerint szerezd meg. Nem sok időd van, de még van. Tervezd meg az éved és az akkreditációt és így cselekedj, hogy a lehető legjobban gyere ki a változásokból. 

Kellemes hétvégét kívánok Neked, 


Pásztor Eszter
Országos Felnőttképzési Szakértő
A legújabb Informátor megjelenése: 2013. február 6. 
Benne: felnőttképzési törvény tervezete, II. rész, mi várható az ellenőrzéseknél, miben lesz bonyolultabb az akkreditáció az új rendszerben?