2010. január 4., hétfő

Intézményi akkreditáció elutasítása, hiánypótlások, ellenőrzések

2009. december közepén részt vettem a Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete által az akkreditációs szakértőknek szervezett konferencián, ahol rengeteg hasznos információt megtudhattunk. A konferencián előadóként részt vett Jókai István elnök úr (a FAT elnöke) is, aki számos érdekes adatot osztott meg velünk.

Többek között megtudhattuk, hogy amíg pl. pár évvel ezelőtt szinte egyáltalán nem volt elutasítás (intézményi és program akkreditáció), úgy a 2008 és 2009-es években egyre több az elutasító eljárások száma. Cégek, intézmények akkreditációs kérelmét utasítja el a FAT.
Az elnök úr elmondta nekünk azt is, hogy a hiánypótlások száma (mind intézményi, mind program akkreditációnál) tartósan nagyon magas.

Szó volt még az előadásban arról is, hogy a FAT 2009. őszén 70 intézményi akkreditált intézményt ellenőrzött és ebből a 70 intézményből 53 intézmény nem felelt meg (!!) az akkreditációs követelményeknek. Ez nagyon magas szám, ezek az intézmények valószínűleg mind elveszítik az intézményi akkreditációjukat.

Ezzel kapcsolatban fontos tudni, hogy egyre nő azoknak az intézményeknek a száma is, akik azért veszítik el az intézményi akkreditációjukat, mert az akkreditációs tanúsítványon található adataik változását nem jelentik be, vagy nem jelentik be időben a FAT-nak.
Elnök úr tájékoztatott minket arról is, hogy az a cél, hogy az intézményi akkreditáció 4 éves érvényessége alatt minden intézményt a FAT ellenőrizzen.


Konklúzió: 

egyre nehezebb és "macerásabb" megszerezni az intézményi akkreditációt és nem elég megszerezni, utána arra is érdemes figyelned, hogy az intézményed, a céged a követelményeknek megfelelően működjön, hogy ne veszítsd el az akkreditációt.