2009. október 5., hétfő

Hogyan készüljünk az intézményi akkreditációra?

Több, mint 50 intézményt készítettem fel az intézményi akkreditációra és nem csak ez, de főleg, mint eljáró szakértő (20 eljáráson vettem részt, mint vezető, vagy második szakértő) az a tapasztalatom, hogy az intézmények hajlamosak "lazán" kezelni a helyszíni szemlét.
Úgy gondolják, hogy a helyszíni szemle az csak egy plusz, a lényeg a pályázat. Nagy meggondolatlanság.

Az intézményi akkreditációnál a sikeres akkreditáció 50 %-a a jó pályázat és 50 % a helyszíni szemlén való megfelelés. A legnagyobb "zakózások" a helyszíni szemlén különösen a képzések adminisztrációjával kapcsolatosak. Főleg és elsősorban a felnőttképzési szerződés, aminek teljes egészében tartalmazni kell(ene) azokat a pontokat, amelyeket a felnőttképzési törvény (2001. évi CI.) 20. §-a tartalmaz. De általában ( az esetek 95 %-ban, kivéve, másik profi szakértő, vagy én készítettem fel az intézményt) ezek a pontok hiányosak, vagy nem úgy vannak megfogalmazva. Ennek a felnőttképzési szerződésnek majd egyszer egy külön sorozatot szentelek.

Lényeg: a helyszíni szemlén való megfelelés ugyanolyan fontos, mint maga a pályázat, tehát a képzések adminisztrációjának is rendben kell lennie.