Több, mint 50 intézményt készítettem fel az intézményi akkreditációra és nem csak ez, de főleg, mint eljáró szakértő (20 eljáráson vettem részt, mint vezető, vagy második szakértő) az a tapasztalatom, hogy az intézmények hajlamosak "lazán" kezelni a helyszíni szemlét.
Úgy gondolják, hogy a helyszíni szemle az csak egy plusz, a lényeg a pályázat. Nagy meggondolatlanság.
Az intézményi akkreditációnál a sikeres akkreditáció 50 %-a a jó pályázat és 50 % a helyszíni szemlén való megfelelés. A legnagyobb "zakózások" a helyszíni szemlén különösen a képzések adminisztrációjával kapcsolatosak. Főleg és elsősorban a felnőttképzési szerződés, aminek teljes egészében tartalmazni kell(ene) azokat a pontokat, amelyeket a felnőttképzési törvény (2001. évi CI.) 20. §-a tartalmaz. De általában ( az esetek 95 %-ban, kivéve, másik profi szakértő, vagy én készítettem fel az intézményt) ezek a pontok hiányosak, vagy nem úgy vannak megfogalmazva. Ennek a felnőttképzési szerződésnek majd egyszer egy külön sorozatot szentelek.
Lényeg: a helyszíni szemlén való megfelelés ugyanolyan fontos, mint maga a pályázat, tehát a képzések adminisztrációjának is rendben kell lennie.