Az intézményi akkreditáció egyik alapeleme, hogy az ügyfeleket meg kell kérdeznünk nekünk, mint intézményeknek arról, hogy mennyire voltak elégedettek a tanfolyammal.
Na most. Általában ezt mindenki (gyakorlatilag eddig 100 %, majdnem 100 cégnek segítettem az akkreditben, ez alapján mondom) kérdőívek formájában teszi meg. A kérdőívekről meg nekem az a személyes véleményem, hogy kb. semmit nem érnek. Igazi feedback-et nem kapunk, mindig mindenki leírja, milyen szép és jó minden. Ebből nem tanulunk...
Saját tapasztalat, hogy legjobban akkor tudom meg az ügyfeleim véleményét, amikor beszélgetek velük. Kötötten. Semmi fókusz csoport (Isten ments). Egy személyes beszélgetés. Többet megtudok belőle, mint bármilyen kérdőívből.
Persze ezt is érdemes leírni, utólag, Magadnak, habár szintén saját tapasztalat, a fontos info meg fog maradni a fejedben.
Egyszóval: lehet kérdőívezni, sőt, ha akkreditációt akarsz, vagy már akkreditált az intézményed, akkor kell is, csak érdemes ezeket a kérdőíveket a helyén kezelni.
Mindenképpen beszélges a tanfolyam résztvevőkkel, hogy megtudd a véleményüket.