2012. szeptember 17., hétfő

A sushi és az áfa



Évekkel ezelőtt egy haveri bulin kóstoltam meg először a sushit. Évekig tartó veszteséget okozott csak az, hogy a gyömbérrel kezdtem az ismerkedést. Nem mentem tovább. A gyömbér azóta sem tartozik a kedvenceim közé.
Kb. egy évvel ezelőtt kóstoltam sushit. Rájöttem, hogy imádom. Különösen a nigirik a kedvenceim, de a maki tekercseket is imádom. Bármi, csak sushi legyen. Zsolttal együtt a sushi az új gasztronómiai mániánk.

Ennek jegyében hétvégén felkerekedtünk és úgy döntöttünk, elmegyünk Pestre a Kyoto étterembe. Annyi sushit ehetsz ott vasárnaponként, amennyit akarsz, fix árért. Egy szabály: amit rendelsz, azt meg kell enned, ahány sushi ott marad a tányérodon, annyiszor 300 Ft-ot csengetsz pluszban.  

Gasztronómiai mohóként persze túlrendeltük magunkat. Pénzügyileg hatékony énünk nem hagyta, hogy akár csak 300 Ft is ott maradjon a tányéron. Az utolsó 3 sushi benyelése fájdalmasan borzongató és egyben röhögtető folyamat volt. Az élmény után megértettük, a mindent ehetsz sushi-ból nem nyerő, mert elvész a különlegesség érzés. Tanultam belőle, a sushi különleges, a megfelelő környezet és mennyiség szükséges hozzá. Éppen ezért, ma reggel 7-kor leadtam egy asztalfoglalást az Dining City-nél az októberi étteremhét keretében, az egyik legjobb, ha nem a legjobb bp-i japán étterembe, a Fuji-ba. Gondolom és remélem, sushi lesz a menü.

Az ember tapasztalatból tanul, nem könyvből.
Ismét felmerült a kérdés, sokat kaptam az elmúlt időszakban: az akkreditált program és áfamentesség. Az akkreditált programról áfamentes számlát állíthatsz ki, a számlára rá kell írnod az oktatott program PL számát is.  Hozzáteszem, ennek ellenőrzése szigorúan véve a NAV feladata, nem az akkreditációé.
Szerdán, 19-én jön az Informátor új száma, benne többek között: online képzések dokumentálása, ha akkreditált és ha "sima" felnőttképző intézmény vagy. 

Kellemes hetet kívánok, 

Pásztor Eszter
Országos Felnőttképzési és
Akkreditációs Szakértő