2016. április 7., csütörtök

Humor az ellenőrzéseken, avagy "Hol a cukor?"



Az "ellenőrzés" szó a legrosszabbat hozza ki mindenkiből. Megértem. Mégis, felmerülhet a kérdés: van humor a felnőttképzési ellenőrzéseken? Több százat láttam és kijelenthetem, hogy kevésszer, de azért van.

Ha most állsz az engedély megszerzése előtt, akkor is jó, ha tudod, hogy a felnőttképzési törvény szerint, a minősített, azaz engedélyezett tanfolyamoknál garantáltan kapsz majd ellenőrzést. 
Az engedély immár kicsit több, mint két éves és biza, elkezdődött az ellenőrzések korszaka. Ültem már ellenőrzéseken az asztal mindhárom oldalán. Úgy is, mint a saját cégem képviselője, úgy is, mint a hivatal által kirendelt szakértő és vezető szakértő és úgy is, ezt a legtöbbször, mint az ügyfelem képviselője. Eddig kb. 200 szemlén, népnyelven ellenőrzésen vettem részt. A jogszabályok változnak, az ellenőrzések alapelvei, a pszichológia és az elvárások megmaradnak.

Ügyfeleimnek számtalanszor írtam és beszéltem már arról, hogy történhetnek "véres" események ezeken a "szeánszokon".  Mert ez így is van, saját tapasztalat.
De azért voltak humoros esetek is. Nem sok, de volt. Olyan, amin már akkor lehetett nevetni és olyan is, aminek visszatekintve látom a humoros oldalát. Az utóbbiból egy ilyen esetet írok le most Neked. A neveket és a szitut megmásítottam, a tanulságok maradtak.


Katt ide és megtudhatod, milyen szituk lehetnek egy ellenőrzésen.


Sok tanfolyamot kívánok Neked,


Pásztor Eszter