2016. március 17., csütörtök

Lenin kontra Star Wars




Még abba a korosztályba tartozom, akik kötelezően tanulták az oroszt. Ki nem állhattam. Viszolygásomhoz hozzájárult az is, hogy közben a csoportos magán angolórákon, ahová jártam,  Csillagok háborúja részeket hallgattunk, angolul persze.
   
Mindeközben, az oroszórák lebilincselő, bebiflázandó olvasmánya: „Hogyan szánkózott velünk Lenin?” Könnyű elképzelni, hogy egy tízévesnek mennyire volt ez érdekes a Csillagok háborújával összevetve, amelyet persze nem volt kötelező megtanulni. Ergo folyton-folyvást az szólt otthon a magnóból. Kívülről fújtam egész párbeszédeket a filmből.

Ha valamit nagyon meg akarsz utáltatni, tedd kötelezővé és semmiképpen se magyarázd el, mire jó.
Gyerekként még meg tudták velem utáltatni a kötelező oroszt, nem kellett hozzá sok energiabefektetés. Később már figyeltem és az egyetemen sok tárgyat megszerettem.

A minősített, azaz engedélyezett képzőknél is látom, hogy a kötelező dolgok sokszor utálatosak.
Értem és megértem, mert először én is ezt éreztem, amikor több mint tíz évvel ezelőtt a saját cégem első felnőttképzési eljárását csináltam végig. Aztán tudod, mire jöttem rá? Arra, hogy ezek a kötelező dolgok segítenek az üzleti stratégiában. Hasznot hoznak.

Hogyan tudod a kötelező dolgokat a saját hasznodra fordítani?
Klikk ide a cikk folytatásáért.


Sok tanfolyamot kívánok,


Pásztor Eszter