Felnőttképzési időszámításunk
előtt, amikor a felnőttképzési törvény talán még gondolati síkon sem
fogant meg, és az üveghegyen is túl, persze. Szóval valamikor az
őskőkorszakban, a sok
adminisztrációs kötelezettség előtt, egy naaaaagy budapesti nyelviskola
vezetőtanáraként dolgoztam. Az iskola már akkor is vezetett
jelenléti ívet. Naná, több száz tanfolyam volt, több ezer résztvevővel.
A
jelenléti íveken a résztvevők, akiket akkor még -- óóó, szent naivitás,
boldog tudatlanság -- nem képzésben résztvevőknek, hanem, minő óborzalom és szentségtörés,
hallgatóknak neveztünk, szóval fent nevezett egyedek minden alkalommal
kézjegyükkel látták el a jelenléti ívet. Volt olyan hallgatóm is, aki
kis virágokat, mosolygó napocskát, vagy szívecskét rajzolt a rubrikákba.
Az ügyvezetőnk szerintem titokban jót mulatott. Bátran
elárulhatom: én voltam a napocskák és szivecskék felbujtója. Voltak olyan tanárok, akik úgy,
mint a közoktatásban, maguk ikszelték, vagy pipálták a jelenlévő
résztvevőket a jelenléti íven.
Nos,
ez utóbbi módszer mai napig is előfordul akkreditált/engedélyezett
tanfolyamokon. Hozzáteszem: nem jó. Különösen közoktatásos oktatók
hajlamosak eme elhajlásra. Vigyázz ezzel, mert egy felnőttképzési
ellenőrzésen a résztvevő helyetti ikszelés nem megfelelőség.
Miért?
Klikk ide a cikk folytatásáért.
Klikk ide a cikk folytatásáért.
Sok tanfolyamot kívánok Neked,
Pásztor Eszter
Független Felnőttképzési Szakértő
Független Felnőttképzési Szakértő