Az intézményi akkreditáció helyszíni szemléjén főleg a képzések (értsd: csoportok) dokumentációját nézi meg két, FAT (Felnőttképzési Akkreditáló Testület) által delegált szakértő, hivatalos közigazgatási eljárás keretében.
A szakértőket kötik a jogszabályok, DE (tudod, mindig van egy de :), nagyon fontos, milyen benyomást tesz rájuk a cég/intézmény és még fontosabb, hogy az intézmény képviselői milyen benyomást tesznek a szakértőkre.
Saját tapasztalat és úgy gondolom, nem árulok el semmilyen titoktartást érintő információt, hogy mi, szakértők, alapbeállításban "okostojások" vagyunk. Bevallom, szeretünk okoskodni és okosnak látszani, okosnak lenni. Sok szakértő ezt nem fogja bevallani, de mélyen belül ez a lényeg a szakértőknél. A szakértő akkor fogja magát jól érezni, ha csillogtathatja tudását. Hogyan érezheti teheti ezt meg? Úgy, ha hibát talál, még ha a legcsekélyebbet is. Mindannyian tudjuk, tökéletes adminisztráció nem létezik, errare humanum est, azaz hibázni emberi dolog.
Amikor a szakértő hibát talál, akkor sokszor ez nem főbenjáró. Mégis, a legnagyobb baklövést ilyen helyzetben az intézmények úgy szokták elkövetni, hogy kvázi megbuktatják saját magukat. Elkezdenek magyarázkodni, vagy konkrétan valamire azt mondani, hogy nincs és nem is volt. Egyenes út a hiánypótlásig, az idővesztésig, felesleges csűrcsavarásig. Javaslat: felejtsd el a magyarázkodást, viszont mindent kövess el, hogy ott, a helyszínen kijavítsd a hibát. Ismerd el a szakértő hozzáértését és mutasd, hogy megfogadod a tanácsát.
A végén így egy kellemes emlék lesz a helyszíni szemle, a szakértők is elégedettek lesznek, mert segíthettek és hatékonyak voltak, Te is elégedett leszel, mert eredményesen lezajlott a helyszíni szemle. Persze, ez csak akkor lesz így, ha valóban jól felkészültetek, mint ahogy én is a legapróbb pontig felkészítem az ügyfeleimet, és a szakértők már "csak" vesszőhibákat találnak, ha egyáltalán.
Sok sikert a helyszíni szemléhez!